La situació d’estancament que pateix el comerç local (les grans superfícies atrauen cada cop a més consumidors) va portar a la Federació de Comerciants de Sant Cugat, juntament amb l’Ajuntament de Sant Cugat, a oferir un nou sistema de fidelització que premiés les compres al petit comerç.
Els dos grans reptes que calia superar eren:
- Competir amb els programes de fidelització de les grans superfícies comercials.
- Aconseguir una solució tecnològica vàlida per a tots els comerciants federats, sigui quina sigui la seva capacitat tecnològica.
Mitjançant un servei de targetes i punts, els consumidors veuen recompensada les seves compres al petit comerç de barri amb tiquets de pàrking o accés a altres serveis municipals, com l’Auditori o exposicions culturals.
Per entrar en el programa, els usuaris només necessiten el seu número de telèfon mòbil i una targeta que se’ls entrega quan es donen d’alta. Cada vegada que facin una compra obtindran punts que seran carregats al seu compte i que podran ser bescanviats per tiquets de pàrking o accés a altres serveis municipals, com l’Auditori o exposicions culturals. Els clients poden conèixer en tot moment el saldo de punts de què disposen, a través de missatges SMS.
El projecte utilitza principalment la tecnologia NFC (Near Field Communication), que combina la identificació “sense contacte” o RFID i tecnologies d’interconnexió, en aquest cas GPRS-UMTS.
Els clients del programa obtindran una targeta NFC i registraran el seu telèfon mòbil: si el comerç té lectors NFC obtindran els punts simplement apropant-hi la targeta, però si el comerç no disposa d’aquesta tecnologia, podran rebre els punts al mòbil i confirmar-los a través d’un SMS. El comerciant pot gestionar els punts a través d’un lector NFC que incorpora els punts a la targeta del client, o bé per internet o en una aplicació de programari instal·lada en un telèfon mòbil; en aquests darrers casos l’aplicació envia un SMS al client perquè confirmi la rebuda de punts. Els bescanvis també es podran fer amb la targeta o el telèfon mòbil.
Aquesta iniciativa comporta els següents beneficis:
- Tots els comerços poden adherir-se al programa
- El servei és transparent per als usuaris i els comerços
- Les tecnologies permeten als comerços accedir als perfils de compra dels seus clients, per millorar les estratègies promocionals
- La combinació de tecnologies facilita i afegeix seguretat a la relació entre els comerços i els consumidors
- L’arquitectura del servei garanteix unes despeses de desenvolupament i manteniment baixes de manera que el projecte és assequible per al petit comerç
- El projecte aprofita al màxim el potencial de les noves tecnologies, combinant-les
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada